Onsdag den 26 januari 2022

 

Nu jobbar vi hemma igen. Som tur är har jag möjlighet att komma in i systemet och har en del som jag kan göra, i motsats till förra våren. Dagarna går framåt även om jag hellre hade varit heltid på arbetet. Men nu är det som det är. Smittspridning är värre än den någonsin varit tidigare med den här nya varianten som kallas omikron. Enligt den sista rapporten har nästan en halv miljon smittats senaste veckan. Det som är bra är att då får vi snart flockimmunitet och dessutom verkar viruset ha blivit svagare och mindra farligt. 

I övrigt mår jag ganska bra. Jag återhämtar mig efter operationen och egentligen borde jag kunna träna som vanligt nu tre månader eferåt men jag känner mig lite osäker på tyngre lyft och sånt eftersom jag känner av det i  framför allt mina bäckenbottenmuskler. Jag ska till sjukgymnasten nästa vecka för att kolla upp ländryggen, som jag har problem med och då tänkte jag passa på att få ett kommaigångprogramm efter operationen också. Så att jag inte skadar mig på något sätt. Men jag längtar efter att träna armar och mage igen. Ja hela överkroppen. Nu ska jag strax åka och hämta Sofia på skolan. Niklas jobbar kväll. Till helgen ska vi åka till stugan och pröva mina nya skidor. Jag är så taggad. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen