Söndag den 19/9-2021 

Nu har jag varit hemma några dagar. Veckan i Enköping blev rätt bra. Jag kände mig mycket piggare på tisdagen efter att ha sovit gott på slottet den första natten. Jag och Britt gick ned i spat efter vi slutat jobba och satt i en varm pool och surrade i nästan en timma. Det var jättefint och fräscht på spaavdelningen, som nog var ganska nybyggd.

Jag har lärt mig en hel del och det känns som en meningsfull resa. Jag är glad att jag blev så pass pigg efter förkylningen att jag kunde åka. För mig är det viktigt nu efter pandemin att komma igång igen att utmana mig själv och göra sånt som är lite pirrigt och nervöst och som kräver att jag går utanför min komfortzon. Jag tror det är många som behöver en lite knuff nu efter det här året då vi mest suttit hemma i vår trygga vrå och träffat väldigt få människor. Om en vecka drygt åker jag ned till Arboga själv för att gå en annan utbildning och träffa några kollegor där för ett arbete. Men nu känner jag mig redan lite tryggare. Jag vet ungefär hur jag ska gå på flygplatsen nu när allt inrikes flyg går från terminal 5. Jag har knappt varit där innan. Jag vet också varifrån tågen går som tar mig till Arboga.

I helgen har vi varit i stugan och gjort höst. Vi har tagit upp bryggorna och båten, travat ved inför vintern och fixat lite med belysningen. Det är så mysigt nu när det börjar bli höst att få tända ljus inomhus men även ute. Vi har ätit gott och bastat och badat i vanlig ordning. Jag har sovit nästan tio timmar på natten. I stugan kan jag verkligen slappna av. Min favoritplats just nu.





 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen