Måndag den 5 februari 2018
PEPPAR MIG SJÄLV IGEN!

Just nu känns det minst sagt svajigt. I morgon utmanar jag mig själv till det yttersta. Inte nog med att jag reser iväg med mitt nya jobb, med människor jag inte känner, taxin kommer dessutom redan klockan halv fem. Sen är dagen fylld av program och avslutas med sen middag klockan halv åtta. Bara där känns det som ett stort hinder. Men jag ska försöka att ta stund för stund och inte måla fan på väggen. Om jag tror att det kommer att bli jättejobbigt, så blir det också det. På onsdag slutar vi klockan tre men flyget går först klockan halv nio. Också en utmaning för mig. Idag har dessutom varit en tung dag med nackvärk och leda och tveksamheter. Har jag gjort rätt? Jag har saknat mitt gamla jobb lite grann. När jag försökte meditera nu i kväll för att lugna ned mina tankar så snurrade det bara. Just nu ser jag bara en lösning. Här och nu. En sak i taget. Försöka att inte oroa mig i förväg. Lita på mig själv, min förmåga. Jag är starkare än jag tror. Samtidigt förstår jag att det är mycket nu. Det kommer att gå bra. I slutändan kommer jag att komma hem med en erfarenhet rikare och tuffare och starkare än någonsin. Jag grejar det här. Gode Gud, gör mig trygg och stark, glad och positiv så att den här resan blir minnesvärd och utvecklande för mig. Jag vill så gärna det.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen