Måndag den 29 januari 2018

Jag får nästan nypa mig själv. Hur blev det så här? Jag gör något alldeles fantastiskt och för mig tidigare helt omöjligt. Jag jobbar på ett fint kontor med massor av trevliga människor. Jag utvecklas på alla plan och jag kan inte förstå hur jag kunde nöja mig med det jag hade tidigare. Tänk vad man kan vinna på att våga utmana sig själv. Vi begränsar oss alla på olika sätt för att skydda oss, men på det sätt jag begränsade mig själv och mina möjligheter var snudd på som att leva i ett fängelse.  Jag njuter. Försöker att vara snäll mot den sida av mig som fortfarande är rädd och skakad och vinglar sig fram. Försöker vara förstående, för tids nog kommer den sidan snart känna sig tryggare och förstå att detta var det enda rätta för mig just nu. Å då mina vänner, blir ingenting längre omöjligt.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen