Lördag den 3 februari 2018

Jag sov mer än 10 timmar i natt. Kom inte ihåg när jag gjorde det senast. Jag antar att det var välbehövligt.  Allt det här nya har verkligen gjort mig slut. Men glad. Idag är en lugn dag. En sån när man kan göra det man vill. Jag har mediterat, vilket jag knappt hunnit med sista veckan. Jag brukar göra en 10 minuter ”relaxing into the day” på bussen som är bra. Då känner jag efter hur jag mår och accepterar det som det är just då. Sen kör jag en kroppscanning på kvällen, då somnar jag oftast för jag är så trött men det är en skön avslappning . Träningen har fått vänta de här veckorna. Har inte prioriterat den, men är på gång. Jag har en önskan att kunna springa i vår och sommar. Jag försökte komma igång med det för tre år sedan men fick så himla ont i höften så jag konstaterade att jag inte kan springa. Nu sedan jag läst om attraktionslagen och vet att man kan göra så himla många saker om man bara tror att man kan, så funderar jag på att lägga upp en strategi. Ska försöka komma igång med träning och bättre matvanor så man får lite mer energi. Jag har beställt en kokbok med energirik mat, så vi får se då. Satt precis och tittade på ett youtube klipp med roliga historier och skrattade så jag grät. Det måste jag göra oftare. Jag har insett att jag skrattar alldeles för sällan. Det är jätteviktigt för hälsan. Det känns skönt att planera för framtiden nu när jag vet att allt är möjligt. Det är helt fantastiskt egentligen. Vad vi själva sätter gränser för oss genom att bestämma oss för vad som går och inte går. Vad vi klarar av eller inte, vad vi är för personer osv. Hur vår uppväxt, vad andra har sagt till oss, gjort mot oss sätter sina djupa spår . När man känner att man är bra oavsett, att man är människa som alla andra som gör sitt bästa, gör misstag ibland, men vill väl, förtjänar man att älskas och man förtjänar allt gott i livet. Den känslan har börjat växa i mig allt mer och den gör mig så himla modig och stark och glad. Önskar att alla fick känna så. Vet att det är möjligt.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen