Tisdag den 3/5-2022

 

Det är hockeymatch mellan Luleå och Färjestad. Det är final och jag vågar inte titta. Så har det alltid varit för mig. Jag engagerar mig för hårt och blir så frustrerad och besviken när mitt lag förlorar att det är inte är värt det. Lite trist och man kan ju tro att all övning med mindfulness skulle ha gjort mig lugnare. Men med mindfulness sänker man garden lite grann. Man ser inte allt svart eller vitt och kämpar inte lika hårt för att ha rätt. Det är egot som vill ha rätt, som vill vinna till varje pris. Men om man ser en hockeymatch på det sättet så blir det inte heller lika lustfyllt när de vinner. Man måste liksom investera lite känslor i spelet för att få ut nåt, det blir bara lite för mycket för mig, så jag avstår istället. Nu blev det ett lite för långt inlägg om mig som dålig förlorare. 

 

Till något annat väldigt roligt. Vi har sålt huset. En vecka efter vår första kontakt med mäklare, var huset sålt. Det har gått så oerhört smidigt och bra att man knappt tror att det är sant. Innan vi ens hade fotograferat och lagt ut det på hemnet hade vi en intressent, som dessutom gav oss det vi ville och önskade i bästa fall. Nu kan vi till fullo fokusera på att själva flytta ut. Vi kan i lugn och ro rensa i skåp och garderober och förråd så att vi bara tar med oss det som ryms och som vi verkligen behöver. Det är befriande att slänga bort och göra sig av med saker. Det är så mycket som bara tagit plats, och som man inte använt eller saknat alls under flera år. 

Det som känns ännu finare med försäljningen av huset är att köparen är en tjej som gått i Samuels klass när han var liten och hennes familj. Det känns bra i magen att lämna över huset till dem. De har två små barn, precis som vi hade när vi köpte. Nu får huset nytt liv igen. Nya små barnfötter mot golvet och skratt i badbaljor på altanen. Allt med den här försäljningen har verkligen gått så bra. Det var meningen. Det var precis som jag attraherat. Att flytta in i lägenheten kommer också att bli jättebra. Det kan inte bli på något annat sätt när universum får bestämma.

 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen