Tisdag den 20/4-2021

 

Det var länge sedan jag skrev på riktigt nu. Dagarna går och våren är verkligen här på riktigt nu. I helgen har det varit fantastiskt väder. Vi har varit i stugan i vanlig ordning. Lycka är att vakna när solen lyser in genom fönstrena och man kan gå ut och sätta sig på isen och dricka sitt morgonkaffe med ansiktet mot solen. Underbart. Nu har vi beställt en brygga också så i sommar kan vi förhoppningsvis gå ut och sätta oss på den istället. Jag ser verkligen fram emot sommaren i år. Kanske mycket för att det varit ett av det konstigaste åren hittills. Jag längtar efter att få mer variation i vardagen och på jobbet. Men å andra sidan kommer allt som tidigare varit vardag att bli något alldeles extra och man kan  njuta av de små sakerna ett tag. Innan de åter igen blir vardag.

Idag jobbar jag hemifrån. Jag har ett telefonmöte på förmiddagen. Sen ska jag ta en promenad i solen mitt på dagen. Jag har sovit gott i natt utan tablett. Det går upp och ned med mina nätter men mestadels upp. Jag sover sämre kring menstruationen, fast det är ju inget nytt. Skillnaden är bara att kroppen och knoppen reagerar starkare på att inte sova. Efter mitt långvariga sömnproblem så får jag stark ångest andra natten av sömnstörningar och det är jättejobbigt. Även om jag innerst inne vet att det går över och att jag har tabletter som fungerar bra. Nåja, just nu känns det bra.

Ska snart skjutsa barnen till skolan. Å sen kickar vi igång den här dagen.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen