Måndag den 5/4-2021

Aprilväder verkligen. Det snöar ute. Just precis som det känns som att våren var på väg. Men såhär är det varje år och man säger ju att den vita snön äter upp den gamla. Niklas har gjort iordning våra cyklar idag så jag hoppas att vi kan börja cykla till jobbet inom kort. Jag tänker försöka komma igång att träna lite mer regelbundet igen. Att röra sig varje dag genom promenader och cykling är viktigt, men att stärka upp rygg och bål, nacke och axlar är också viktigt för mig. Särskilt om jag ska orka paddla kajak i sommar som det är tänkt. Jag känner mig för närvarande ganska stark, glad och lugn. Påsken har varit jättefin tillsammans med familjen. Adina har varit hemma och även om vädret hade kunnat vara bättre så är sällskapet viktigare. Nu kommer också några spännande veckor framöver då vi snart kommer att få en ny chef. Jag ska sätta mig ned och fundera över min utveckling och mina mål. Nu får jag en ny möjlighet att visa vem jag är och beroende på hur den nya chefen är och hur hon ser på mig kan nya möjligheter dyka upp. Jag har ännu inte opererat mig. På covidläget i Sverige så vet jag inte heller om det kommer att ske innan sommaren. Men just nu så är det inget akut läge och jag känner mig ok med att vänta. Det är nästan så att jag vill vänta till efter sommaren.

Ett mål som jag också har nu i vår är att försöka hitta tillbaka till meditationen och intuitionen. Min inre röst har inte varit så tydlig på sistone och jag tror att det är det som gjort att jag känt mig så vilsen stundtals. Vad vill jag? Vart är jag på väg? Gör jag rätt saker? Bör jag sluta med något? Bör jag börja med något? Viktiga frågor. Mycket har kretsat kring mina sömnproblem sista månaderna. Nu vill jag framåt. Hinna så långt och se så mycket jag kan.

Glad Påsk!



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen