Lördag den 14 januari 2023

 

Nytt år. Jag sitter i stugan framför kaminen och känner mig tillfreds med livet och otroligt tacksam för allt som finns i mitt liv just nu. Ibland känner jag mig så lyckligt lottad och jag funderar hur just jag kunde ha sån tur i livets lotteri. Sen slår det mig att jag faktiskt kanske bara blivit jättebra på att känna tacksamhet för det som jag har. Ju mer jag fylls av glädje och tacksamhet och förundran över de små sakerna i livet, desto oftare dyker tillfällena upp. Jag kanske inte har det så mycket bättre än andra, men jag har lärt mig att uppskatta det mer. Det är en underbar insikt och jag känner mig så glad och återigen tacksam för att jag blivit medveten om detta. Ju mer man fokuserar på någonting desto mer kraft ger man det. 

Jag och Niklas har varit i stugan sedan lunchtid idag. Jag sov nästan tio timmar efter några riktigt jobbiga nätter i veckan och jag är så glad att mina lergigantabletter fungerar så bra. Sov som en stock trots ångest och oro. 

Här i stugan har vi varit på en skidtur i skogen i den krispiga, kalla vintern. Det  var nästan minus 20 grader men värmen inifrån hindrade mig från att frysa. Jag hade en snittpuls på nästan 150 så jag hoppas på att min kondition ska förbättras. Sen har vi städat undan julen och ätit god mat, druckit vin och sett på Game of Thrones. Ser serien en andra gång med Niklas som aldrig har sett den och den är mycket bättre nu. Många saker och framför allt detaljer som faller på plats och vi sitter som uppslukade av en våldsam men spännande värld. Att jag blundar ca 60 % av tiden p ga slagsmål och halshuggningar är en annan femma

Snart är det läggdags och jag ser fram emot att stiga upp i morgon, bara jag och Niklas, öppna upp rullgardinen, titta ut över det vitklädda landskapet, äta frukost på tu man hand och planera dagen med min bästa vän och make. Han som förstår mig, stöttar mig, älskar mig och alltid står kvar oavsett vad som händer. 




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen