Tisdag den 21 november 2017
FÖRÄNDRING ÄR NÄRA!
Började morgonen med en ganska skön inställning. Kände mig rätt glad och trygg. Vill vara snäll, god och stark. Sen blev det som vanligt en massa skitsnack. Min arbetsplats är så jobbig. Jag har så svårt för att vara mig själv. Vill bara skrika ibland. Sluta tassa på tårna. Finns snart bara en väg ut. Bort därifrån. Bara fram till jul. Sen vet jag. Mitt liv kommer att förändras till det bättre. Det vet jag. Jag ska våga. Vara modig. Det måste jag för att nåt ska hända.

Några frågor att svara på?

1.       Vilken typ av människa har jag varit?

Jag har varit någon som kört den säkra vägen istället för att våga. Någon som hållit tillbaka och bara fokuserat på prestation; att klara av hemmet, jobbet, ta hand om familjen. Sen har det inte funnits ork över. Att fundera på vad som är roligt, vad jag vill göra har bara lett till besvikelser. Jag har känt att jag inte kan göra sånt som jag vill, som alla andra gör, men inte jag. Jag har begränsat mig. Jag har varit en ganska bitter, sur människa, som gett upp livet liksom.

 

2.       Vilken typ av människa har jag visat utåt?

Utåt sett har jag visat mig som en duktig 4-barnsammam, som tränar, är präktig och glad.

 

3.       Vilken typ av människa är jag i verkligheten?

Det är svårt. Jag har haft så svårt att hitta mig själv. Jag har sopat igen alla spår av vem jag verkligen är. Men jag är nog rätt impulsiv, glad, social, påhittig, rolig person som har många historier inom mig. Jag trivs bland familj och vänner, vara ute i naturen, skriva.

 

4.       Finns det en känsla som du kämpar med varje dag?

Jo, ilska eller bitterhet över min yrsel, som begränsar mig, som hindrat mig från att leva fullt ut.

 

5.       Hur skulle mina närmaste vänner och familj beskriva mig?

Som snäll, omtänksam, ordningssam, bjuder på mig själv, kanske lite tråkig som går och lägger mig tidigt, lite feg och rädd ibland.

 

6.       Är det något om mig själv som jag döljer för andra?

Att jag är yr mest hela tiden och känner mig oerhört begränsad av det.

 

7.       Vilken del av min personlighet måste jag jobba med att förbättra?

Att jag lätt dömer andra. Är negativ.

 

8.       Vad är en sak som jag vill ändra på mig själv?

Jag vill bli ännu gladare och ännu mer trygg i mig själv.

 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen