Söndag den 25 augusti 2024

 

Hela sommaren har gått och jag har inte skrivit någonting. Jag har fortsatt att meditera och har verkligen mått superbra i sommar och njutit av av sol och värme, resor med familj och vänner och att bara få vara. En av anledningarna till att jag inte har skrivit är som jag skrev i tidigare inlägg att jag blivit yr senaste gångerna. Antagligen en slump men jag kommer nog aldrig nånsin att våga leva mitt liv helt fullt ut utan begränsningar så länge som yrseln är en del av mitt liv. Jag kommer att fortsätta välja bort bra saker för mig ibland för att slippa bli yr. På samma sätt mediterar jag inte vid tillfällen då jag tex är bortrest och absolut inte vill störas av yrseln. Det är svårt att göra annorlunda trots att jag vet att det borde vara på ett annat sätt. Men ibland får man försöka göra så gott man kan och inte vara så hård med sig själv för att man inte lever som man lär. När allt kommer omkring är man inte mer än människa.


 

Det är på väg att bli höst. Jag bävar lite grann inför mörker och kyla, särskilt eftersom förra vintern kändes så oändligt lång. Men samtidigt hoppas jag på en solig och fin höst först. Fina, härliga dagar i stugan då vi kan fortsätta paddla kajak, basta, bada och sitta med ansiktet i solen. 

Niklas är hemma och det har gått så oerhört bra för oss att hitta tillbaka till vår gemensamma vardag. Både han och jag har utvecklats så mycket och vi kan kommunicera med varandra och möta varandras behov på ett helt annat sätt än tidigare. 

 

Jag ser fram emot många saker i höst. Snart ska vi fira Samuel som fyller år i september. Jag ska på kurs i Stockholm i slutet av september. Elliot börjar på högskolan och det ska bli spännande att höra om hans upplevelser och upptåg. Vi håller på att planera en utbyggnad och renovering av stugan med början nästa sommar, vilket känns jättespännande. Det viktiga är att hålla sinnet öppet, utmana sig själv och se alla möjligheter i stället för svårigheter. Tro att livet är underbart och det blir så.










Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen